Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Juha Tuomala

Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
2
Yleistä / Ryker aluveneprojekti
« : Huhtikuu 20, 2018, 11:09:30 ip »

3
Yleistä / 1942 MGB 81
« : Huhtikuu 19, 2018, 08:49:49 ip »

4
Yleistä / Jesse Hartin jet-aluveneprojekti
« : Huhtikuu 19, 2018, 11:42:29 ap »
Päivitys


Taidan itse vähän vetää happea ennen katsomista...

5
Vetolinja / Cat C15, C-15, 3406E
« : Huhtikuu 14, 2018, 11:31:35 ap »
Lisää tehoa 3406 / C-15 lohkosta C-18 osilla


6
Yleistä / Merivartioston veneet valkoisiksi
« : Huhtikuu 11, 2018, 02:07:40 ip »
Lainaus
Tällainen päätös on tehty ja tulevina vuosina peruskorjausten ja kaluston uusimisen yhteydessä väristys muuttuu sinivalkoiseksi.

https://twitter.com/meriraja/status/984014164308918272

7
Yleistä / Merivartioston veneet valkoisiksi
« : Huhtikuu 11, 2018, 10:23:54 ap »
Nyt ainakin sometilillä vihjaillaan, että kalusto vaihtaa väritystä Turvan ja Frontex-veneen sävyihin.

Lainaus
Uiskon #MOB-vene on saanut tänä keväänä uuden raikkaan #Suomi-värityksen. Tulevina vuosina kaluston uudistuessa koko Rajavartiolaitoksen #merivartiotoiminta'an käytettävän aluskaluston tunnistaa merellä sinivalkoisesta asusta.

https://twitter.com/meriraja/status/983952071790604288?s=11

8
Osto/Myynti / Huutokauppa/Auction: Vartiolaiva Koskelo (1955)
« : Huhtikuu 09, 2018, 12:47:08 ip »
Lainaus
Myydään

MATKUSTAJALAIVA, HUVIALUS, KESÄASUNTO

VUOSIMALLI: vartiolaiva 1955- ; muutettu nykyiselleen 2000-luvulla, jätetty seuraavallekkin tekemistä.

MATKUSTAJAT JA HENKILÖKUNTA: matkustajalaivana kuljettajankirja ja yksi kansimies 70+matkustajalla, huvialuksena 99 henkilöä

RUNKO terästä, jäävahviste, kannet merialumiinia.

TEKNIIKKA:
             1.pääkoneet 2x mtu (mercedes) 20l vesijäähdytetyillä ahtimilla meridieselit (taloudelliset)
              2. apukone deuz diesel palo-/pilssipumppu/tasavirtageneraattori (osittain käytössä)
              3. apukone yanmar diesel generaattori 230v
              4.apukone  bernard ankkurin nostoon, manuaalisen rinnalla
              vaihteistot 2x Reintjes 2:1, potkurien lapakulmat muutettavissa aluksen sisältä käsisäädöllä

 LÄMMITYS:
               öljypoltinkattila vesikierrolla (lämmittää koneet ja sisätilaa), takka, puusauna, koneiden 
               kierto lämmitykseen, lattialämmitykset, pattereita
 
SÄHKÖISTYS: maasähkö, generaattori, 2kpl invertereitä, 12v, 24v, akut 2kpl

OHJAUS: ruori, 2x sähköhydraulinen ohjaus (sisällä ja katolla)
 
MUUTA: arviolta 80-100kpl pelastusliivejä, maihinnousuvene , neljä pelastusrengasta, gbs, tutka, karttaplotteri, vhf , muu irtain eri sopimuksen mukaan
                           
ILMOITTAJA ei ole laivan omistaja, joten tarkempaa tietoa pyydettäessä p. 0440 75 3000
 
LAITURIPAIKKA: laivalla on laituripaikka Lahden matkustajasatamassa. Jatkosopimus tulee tehdä Lahden kaupungin kanssa

https://d1yb6h7rvkcay2.cloudfront.net/6c/21/97/2b/13/75/4b/b6/95/f9/02/56/72/c4/38/34/6c21972b-1375-4bb6-95f9-025672c43834-large::r:0.jpg




https://huutokaupat.com/828056

9
Uutiset / Meripelastusseura hankkii 10 uutta venettä
« : Maaliskuu 24, 2018, 01:31:29 ip »
Lainaus
Meripelastusseura hankkii kymmenen uutta meripelastusvenettä

Suomen Meripelastusseura on päättänyt hankkia kymmenen uutta meripelastusvenettä Kokkolassa toimivalta Kewatec AluBoatilta. Hankinnan kokonaisarvo on noin 5 M€.
Hankittavien veneiden runkomateriaali on alumiini, ja ne ovat n. 9 metriä pitkiä, n. 2,8 metriä leveitä ja syväykseltään alle metrin propulsioratkaisusta riippuen. Veneisiin on valittavissa kaksi eri propulsioratkaisua; vesisuihku tai perämoottori. Veneiden huippunopeus on vähintään 42 solmua perämoottoriratkaisulla ja vähintään 37 solmua dieseljet-propulsiolla.

– Tämän kokoluokan veneet ovat tulevaisuudessa aluskalustomme keskeisin työväline, sanoo Meripelastusseuran tekninen päällikkö Lasse Kämäräinen. – Veneessä on välttämätön varustus, mutta se pyritään kuitenkin pitämään mahdollisimman yksinkertaisena ja kevyenä, jotta käyttöönotto, ylläpito ja miehistön koulutus olisi helppoa.

Keskihytillisiin veneisiin tulee hydraulisesti avattava keulaportti, meripelastusvarustus, joka sisältää myös kevyen palonsammutus- ja tyhjennyskaluston, sekä ensiaputehtäviin tarvittavat varusteet. Ohjaamo varustellaan nykyaikaisilla navigointi- ja kommunikointilaitteilla.

– Veneiden sähköjärjestelmät toteutetaan EmpirBus-väyläratkaisuna, joka mahdollistaa modernit ohjaus- ja valvontaratkaisut sekä joustavamman elinkaaren muutostilanteissa, kertoo Lasse Kämäräinen.

Veneet valmistuvat vuosina 2018-2022, ja sarjan ensimmäinen vene sijoitetaan keväällä 2019 Helsinkiin. Lisäksi hankintaan sisältyy vähintään neljän lisäveneen optio. Hankintasopimus allekirjoitetaan hankintalainsäädännön edellyttämän kolmen viikon odotusajan umpeuduttua.

Kewatec AluBoat Oy Ab on erikoistunut ammattikäyttöön tarkoitettujen alumiiniveneiden rakentamiseen ja kuuluu niiden johtaviin valmistajiin Pohjoismaissa. Telakka on kymmenien vuosien aikana toimittanut satakunta viranomaisvenettä mm. puolustusvoimille, pelastuslaitoksille, luotsauslaitoksille ja poliisille. Kokkolassa toimiva yritys työllistää noin 50 henkilöä.

https://meripelastus.fi/meripelastusseura-hankkii-kymmenen-uutta-meripelastusvenetta/
http://kewatec.fi/news/

10
Varustelu / Seakeeperin asennusta
« : Maaliskuu 21, 2018, 10:01:39 ip »
Kuvassa asennetaan useampaa yksikköä tilanpuutteen takia.

11
Vetolinja / Cat C15, C-15, 3406E
« : Maaliskuu 20, 2018, 10:35:33 ip »

13
Projektit / Solidworks ja veneensuunnittelu
« : Maaliskuu 17, 2018, 12:32:39 ip »

Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13