Kirjoittaja Aihe: Signal K yhteyskäytäntö  (Luettu 63 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha Tuomala

  • Rekisteröityneet
  • Pitääkö sen olla isompi?
    • Profiili
  • IRC kanavat:: #fcbs_forum, #viro
  • IRCNet:: Tuju
Signal K yhteyskäytäntö
« : Helmikuu 27, 2017, 12:31:25 ip »
Lainaus
Signal K on tarkoitettu luomaan uusi avoin rajapinta veneessä olevien instrumenttien ja laitteiden väliseen kommunikaatioon. Sen avulla kaikki NMEA data voidaan siirtää myös pilveen, aivan samalla tavalla kuin autoissa ja kodeissa on tehty jo vuosia. Rajapinnan tarkoitus on myös olla avoin rajapinta ikääntyneiden NMEA verkkojen välille, jolloin kehittäjät pääsevät helpommin luomaan uusia tapoja kontrolloida ja seurata oman veneen tietojärjestelmiä. NMEA0183 ja NMEA2000 ovat tietyltä näkökannalta katsoen vanhoja ja epäkäytännöllisiä tekniikoita joilla ei voida ikinä saavuttaa nykypäivän odotuksia. Uusi verkko mahdollistaa myös entistä laajemman valikoiman edullisempia antureita liitettävksi datavirtaan.

Lainattu sivulta: http://www.ruorimies.fi/signal-k-veneilyelektroniikan-uusi-aikakausi/

http://signalk.org/ projektin kotisivu, mukana mm projketin alullepanija Teppo Kurki
https://digitalyacht.net/2017/02/25/ikommunicate-getting-around/ Digital Yacht ja Venemessut 2017
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 27, 2017, 12:40:14 ip kirjoittanut Juha Tuomala »
Kaikki, paitsi veneily on turhaa. | http://tuju.fi