Kirjoittaja Aihe: Diesel perämoottorit  (Luettu 1294 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha Tuomala

  • Rekisteröityneet
  • Pitääkö sen olla isompi?
    • Profiili
  • IRC kanavat:: #fcbs_forum, #viro
  • IRCNet:: Tuju
Diesel perämoottorit
« : Helmikuu 22, 2017, 04:26:17 ip »
Dieseliä käyttäviä perämoottoreita ei taida olla montaa markkinoilla ja siksi OXE on mielenkiintoinen tapaus. Ilmeisesti tuote ei kilpaile hinnalla vaan on suunnattu ammattikäyttöön jossa yksi ja sama polttoaine tuo logistisia ja muita etuja. Erikoisia ovat myös tekniset ratkaisut kuten vetolaitteen sisäinen hihnaveto ja modulaarinen rakenne mm vaihdelaatikon osalta.

Moottoria valmistaa Cimco Marine AB Ruotsissa.

http://www.oxe-diesel.com/concept/
https://www.youtube.com/channel/UCCFRRgfKB9G8boZxmpQfPQg/videos
http://www.oxe-diesel.com/
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 08, 2017, 02:51:26 ip kirjoittanut Juha Tuomala »
 

Juha Tuomala

  • Rekisteröityneet
  • Pitääkö sen olla isompi?
    • Profiili
  • IRC kanavat:: #fcbs_forum, #viro
  • IRCNet:: Tuju
Diesel perämoottorit
« Vastaus #1 : Maaliskuu 08, 2017, 02:51:12 ip »
Tässäpä toinen dieselprutku briteistä:

COX Marine http://www.coxmarine.com/

Tehoa 300hp, 3,7L kaksitahtikone. Ratkaisu näyttää perinteisemmältä mitä OXE.
 

Juha Tuomala

  • Rekisteröityneet
  • Pitääkö sen olla isompi?
    • Profiili
  • IRC kanavat:: #fcbs_forum, #viro
  • IRCNet:: Tuju
Diesel perämoottorit
« Vastaus #2 : Huhtikuu 14, 2017, 03:01:34 ip »
Mercury 3.0L 175h Optimax Diesel, tulppa sytytyksellä :-o

 

Juha Tuomala

  • Rekisteröityneet
  • Pitääkö sen olla isompi?
    • Profiili
  • IRC kanavat:: #fcbs_forum, #viro
  • IRCNet:: Tuju
Diesel perämoottorit
« Vastaus #3 : Huhtikuu 14, 2017, 03:08:25 ip »
Yanmar on kai tehnyt ko moottoreita pitkään, löytyy yli kymmenen vuoden takaa tietoa https://dieseloutboardengines.de/
 

Juha Tuomala

  • Rekisteröityneet
  • Pitääkö sen olla isompi?
    • Profiili
  • IRC kanavat:: #fcbs_forum, #viro
  • IRCNet:: Tuju
Diesel perämoottorit
« Vastaus #4 : Marraskuu 01, 2018, 11:46:45 ap »
 

Juha Tuomala

  • Rekisteröityneet
  • Pitääkö sen olla isompi?
    • Profiili
  • IRC kanavat:: #fcbs_forum, #viro
  • IRCNet:: Tuju
Diesel perämoottorit
« Vastaus #5 : Marraskuu 15, 2018, 12:08:03 ip »
 

Juha Tuomala

  • Rekisteröityneet
  • Pitääkö sen olla isompi?
    • Profiili
  • IRC kanavat:: #fcbs_forum, #viro
  • IRCNet:: Tuju
Diesel perämoottorit
« Vastaus #6 : Marraskuu 23, 2018, 12:39:18 ip »
 

Juha Tuomala

  • Rekisteröityneet
  • Pitääkö sen olla isompi?
    • Profiili
  • IRC kanavat:: #fcbs_forum, #viro
  • IRCNet:: Tuju
Diesel perämoottorit
« Vastaus #7 : Joulukuu 11, 2018, 01:56:00 ap »
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 11, 2018, 02:17:50 ap kirjoittanut Juha Tuomala »
 

Juha Tuomala

  • Rekisteröityneet
  • Pitääkö sen olla isompi?
    • Profiili
  • IRC kanavat:: #fcbs_forum, #viro
  • IRCNet:: Tuju
 

Juha Tuomala

  • Rekisteröityneet
  • Pitääkö sen olla isompi?
    • Profiili
  • IRC kanavat:: #fcbs_forum, #viro
  • IRCNet:: Tuju
Diesel perämoottorit
« Vastaus #9 : Joulukuu 13, 2018, 02:17:10 ip »
 

Juha Tuomala

  • Rekisteröityneet
  • Pitääkö sen olla isompi?
    • Profiili
  • IRC kanavat:: #fcbs_forum, #viro
  • IRCNet:: Tuju
Diesel perämoottorit
« Vastaus #10 : tänään kello 11:11:51 ap »
Lainaus
Life Cycle Cost comparison OXE Diesel 200 and 200 hp Petrol outboard (Europe)

Blog posts    •   Jan 22, 2019 08:00 CET


The OXE Diesel consumes up to 42% less fuel than a comparable modern outboard unit due to diesel fuel consumption, automotive, horizontally mounted engine and clever design that reduces drag.

Using a well-proven diesel engine designed by the automotive industry and raising the gearbox above the water line allows for a more slender and design and lower service costs.

Reduced fuel consumption translates to increased operating range, longer refueling intervals and overall reduced fuel costs.

http://www.mynewsdesk.com/se/cimcomarine